Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Kvali.dk ApS
Cvr nr. 43547747
Tørringvej 16, 2610 Rødovre
info@kvali.dk
Tlf.: 88 13 83 83

Betaling

Vi tager imod:
Dankort, Visa-Dankort, Visa-Elektron, MasterCard, MasterCard Direct, MasterCard Debit, MobilePay eller VIABILL

Vi tager kortgebyrer
For internationale kreditkort kan der blive pålagt et kortgebyr. Størrelsen på dette gebyr afhænger af korttypen og vil blive oplyst under betalingsprocessen, før transaktionen gennemføres. Dette gebyr dækker de omkostninger, vi har ved at håndtere betalinger foretaget med internationale kort.

Beløbet hæves først på dit kort, når ordren afsluttes. Men reserveres på kortet med det samme indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender ordren eller varerne afhentes hos os
2) pengene frigives maksimalt 8 dage efter annullering af køb.
 

ViaBill

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/   

Fragt

Levering med Bring, PostNord og Fragtmand
Fragtpriser er som følger:

Pakkeshop levering 49,- kr
Frifragt for køb over 499,- kr

Hjemmelevering 79,- kr
Frifragt for køb over 799,- kr

Inden for 0-3 hverdage. Bestillinger , på hverdage, inden kl.13.00 leveres typisk efterfølgende dag.

Afhentning

Vi tilbyder også afhentning hos os i Rødovre - Tørringvej 16, 2610 Rødovre

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@kvali.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne – du kan også benytte vores online returformular som du finder her.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. F.eks. en større mængde maling skal leveres med fragtmand som f.eks. Danske Fragtmænd. Forventes højest at koste: 300 DKK. 
Udgifterne til returnering må tjekkes hos din post/fragt udbyder. 

Ingen fortrydelsesret på følgende

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. 
  • Levering af varer, som må antages at være blevet forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens: art, egenskaber og den måde den fungerer på. Kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt an anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Senest 14 dage fra den dag hvor vi har modtaget din besked, om at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi tillader os retten at tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen. med mindre du har sendt dokumentation på at varen er afsendt.


Varen skal sendes til:

Kvali.dk
Tørringvej 16
2610 Rødovre

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (kun mod forudgående aftale.)  

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Kvali.dk
Tørringvej 16
2610 Rødovre

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du ved returnering af varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet i reklamations formularen.  

PriceRunner Købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem koster intet og tager mindre end tre minutter!" data-wplink-url-error="true"> klik her og få PriceRunner Købsgaranti i dag

Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er ødelagt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Kvali.dk og opbevares i to år efter sidste køb, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne servere, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i Danmark og Tyskland, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på www.kvali.dk er Patrick Nielsen.
info@kvali.dk
Att. Patrick Nielsen

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@kvali.dk

Klage adgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os:
via vores kundeservice
www.kvali.dk/kundeservice

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr   

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.02.2024

_______________________

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Kvali.dk

Tørringvej 16

2610 Rødovre 

E-mail: info@kvali.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)